Mehmet Lütfü Özdemir: a fe der sin tanrım

4 Ocak 2016 Pazartesi

a fe der sin tanrım

seni yeterince meşgul eden oluyordur
hani ne bileyim para isteyen
mal isteyen mülk isteyen
cenneti isteyen falan

tamam anlıyorum meşgulsün
bari bu şiire iki dakika ayır

bak tanrım
vicdanımdan yankılanan sesi duy
biraz emir vermiş gibi olacağım ama
bir kez de ben vereyim emri ne olcak ki

sana on tane emir falan vermeyeceğim
bir tane yeter
ya bi emir işte ne olcak ki

hemen şimdi istiyorum
önce çocukluğumu sonra
sonra yeryüzünde cenneti

hani sınıfsız v sömürüsüz olan
savaş, saldırı v sınırların olmadığı bir cennet
başka bir isteğim yok tanrım
gerçekten yok

bak bu olsun
tapınaklara da ihtiyacımız kalmayacak!
silahlara da ihtiyacımız kalmayacak!
fabrikalara, bankalara
v mapushanelere
evet hiçbirine ihtiyacımız yok
tımarhaneleri de unutma!

sevgili tanrım
iki dakika dolmak üzere
fakat fazla kalmayacağım huzurunda
hani her adım başı banka atemesi
hani çocuklar aç v perişan ya
hani annelerimizi katlediyorlar ya

düşündümde
yukarıda yaptığım dua da anlamsızlaştı bi an
bi an hiçleşti yine her şey gözümde

tamam bak küsmek gibi algılama ama
ben senden de bir şey istemiyorum
bunu diyecektim

şimdi müsade edersen rutubete
sefalete, yoksulluğa v açlığa
izin verirsen isyana dönüyorum

tokiler yaklaşıyor beatrice
a ve meler histerik yapıyor bakınca
öyle batıyor gözüme bütün üniformalar
iltihaplarımızı sıkıp patlatsakya

basın, reklam, halkla ilişkiler
kocaman bir seminer veriyorlar
kar yağdı geçen
onu da bunlar yapmıştır dedim
o kadar bozdular ayarlarımızı gör bak

afedersin tanrım..
beatrice de yorgun ben de
kötü bir çocukluk geçirdik
biz çocukken sen yoktun
şimdi hayatımızda olma hakkını
kim veriyor sana?

tanrım
sırtımdan vurdun beni
afedersin
affedersin biliyorum
ya ben?
bana sorsan eder miyim?
affeder miyim?

dört ocak
ikibinonaltı
isyan'bul
yeryüzü
mehmet
lütfü